Sometimes it is difficult to decide what course of action to take.
This always results in excellent customer service that keeps them coming back for more purchases. If you want to convert your prospects into customers, focus on how customers and potential customers interact with your brand across multiple touch points, including your website and social channels, outbound marketing, the sales team, and the customer service department.
People want to feel special. By solving their problems, you can make them feel that they are being given priority. If customers are satisfied with the solution you provide, they not only walk away from the interaction and its outcome, but once they become customers, they inspire others to become your customers as well.
By getting a detailed description of the specific issue raised by a customer, our team analyzes the problem from various angles and finds the appropriate solution. We prepare a report so that the team responsible for problem-solving can work on the basis of how the problem needs to be addressed.
Don't make the mistake of ignoring all the relevant participants in the customer journey. Always base your customers mapping on research that will help your service agents understand the customer experience from the outside. Always remember those key moments that lead your prospects to become customers. ask@companionglobal.in
कभी-कभी यह तय करना मुश्किल होता है कि क्या कदम उठाया जाए।
यह हमेशा उत्कृष्ट ग्राहक सेवा का परिणाम होता है जो उन्हें और अधिक खरीदी के लिए वापस लाता है। यदि आप अपनी संभावनाओं को ग्राहकों में बदलना चाहते हैं, तो इस बात पर ध्यान केंद्रित करें कि ग्राहक और संभावित ग्राहक आपकी वेबसाइट और सामाजिक चैनलों, आउटबाउंड मार्केटिंग, बिक्री टीम और ग्राहक सेवा विभाग सहित कई टचपॉइंट्स पर ब्रांड के साथ कैसे इंटरैक्ट करते हैं।
लोग खास महसूस करना चाहते हैं। उनकी समस्याओं को हल करके आप उन्हें महसूस करा सकते हैं कि उन्हें प्राथमिकता दी जा रही है। यदि ग्राहक आपके द्वारा प्रदान किए गए समाधान से संतुष्ट हैं, तो वे न केवल बातचीत और उसके परिणाम से दूर चले जाते हैं, बल्कि एक बार ग्राहक बनने के बाद, वे दूसरों को भी आपका ग्राहक बनने के लिए प्रेरित करते हैं।
ग्राहक यात्रा में सभी प्रासंगिक प्रतिभागियों को नज़रअंदाज़ करने की गलती न करें। हमेशा अपने ग्राहक मानचित्रण को अनुसंधान पर आधारित करें जो आपके सेवा एजेंटों को ग्राहक के अनुभव को बाहर से समझने में मदद करेगा। उन महत्वपूर्ण क्षणों को हमेशा याद रखें जो आपकी संभावनाओं को ग्राहक बनने के लिए प्रेरित करते हैं।
एक ग्राहक द्वारा उठाए गए विशिष्ट मुद्दे का विस्तृत विवरण प्राप्त करके, हमारी टीम विभिन्न कोणों से समस्या का विश्लेषण करती है और उचित समाधान ढूंढती है। हम एक रिपोर्ट तैयार करते हैं ताकि समस्या-समाधान के लिए जिम्मेदार टीम इस आधार पर काम कर सके कि समस्या को कैसे संबोधित किया जाना चाहिए।
हमारी रिपोर्ट में ग्राहक की स्थिति की वर्तमान स्थिति का वर्णन और ग्राहक के दृष्टिकोण से समस्या की व्याख्या होती है। समस्या को हल करने के लिए विभिन्न विकल्पों और संभावित वित्तीय प्रभाव को रेखांकित किया जाता है। सबूतों के समर्थन के बिना, अंतिम समाधान पर पहुंचना असंभव होता है इसीलिए रिपोर्ट में कुछ सबूतों को भी शामिल किया जाता है। रिपोर्ट के अंत में निष्कर्ष के रूप में इस बात का उल्लेख किया जाता है कि संकल्प को अपनाने से क्या क्या स्पष्ट लाभों प्राप्त हो सकते हैं।
हमारे द्वारा बताए गए समाधानों को अपनाने का प्रयास करें और अपनी ग्राहक सेवा को अपग्रेड करने और अपने ग्राहकों को खुश करने के लिए जहां भी आवश्यक हो, एक सक्षम ग्राहक सहायता उपकरण का उपयोग करें। जल्द ही आपको सकारात्मक परिणाम मिलने लगेंगे।
अधिक जानकारी के लिए संपर्क करें ask@companionglobal.in
We process information & Knowledge
Every human being is a human force in itself which has the potential to do a lot. But lack of time, lack of information, disinterest, unavailability or out of reach of required information, difficulty in selecting suitable information, language barrier, lack of understanding are some of the reasons that reduce the confidence of people and also prevent them from taking action.
We process Information and Knowledge (I&KP) for individuals and businesses so that you know about opportunities that you can take advantage of. Our services help you identify business and investment opportunities and plan for the future. You can not only discuss with us on topics like global perspective, business with philanthropy, how to create change and achieve leadership position in the market, but also make it a medium of your growth.
For any query email: ask@companionglobal.in
हम INFORMATION & KNOWLEDGE प्रोसेस करते हैं
हर इंसान अपने आप में एक मानवीय शक्ति है जो बहुत कुछ करने की क्षमता रखता है। लेकिन समय की कमी, जानकारी की कमी, अरुचि, अनुपलब्धता या आवश्यक जानकारी की पहुंच से बाहर, उपयुक्त जानकारी के चयन में कठिनाई, भाषा की बाधा, समझ की कमी कुछ ऐसे कारण हैं जो लोगों के आत्मविश्वास को कम करते हैं और उन्हें कोई कदम बढ़ाने या निर्णय लेने से रोकते हैं।
हम व्यक्तियों और व्यवसाय विकास के लिए सूचना और ज्ञान को संसाधित Information & Knowledge Processing (I&KP) करते हैं, ताकि आप उन अवसरों के बारे में जान सकें जिनका लाभ आप उठा सकते हैं। हमारी सेवाएं आपको व्यापार और निवेश के अवसरों और भविष्य की योजना बनाने में मदद करती हैं। आप हमारे साथ न केवल Global Perspective, परोपकार के साथ व्यापार, परिवर्तन कैसे करें और Market Leadership की स्थिति कैसे प्राप्त करें जैसे विषयों चर्चा कर सकते हैं, बल्कि इसे अपने स्वयं के विकास का माध्यम भी बना सकते हैं।
किसी भी प्रश्न के लिए ईमेल करें: ask@companionglobal.in
Information and Knowledge Processing, Content Evaluation and Projects Advisory for investment are our main activities for your personal and professional growth.
Are you looking a speaker for your organization who can reinforce the key themes of the event? Keep attendees engaged and entertained. Motivate the audience to make positive change. Attract audiences with new ideas and perspectives.
Business with Benevolence, Social Entrepreneurship, Market Leadership
Growth is Life but it is positive changes that make it beautiful. One can change his or her life and Society only through the actions. For any important Action, self confidence is necessary. Self confidence generates through the Wisdom, which you develop using the information you have and process it with your experience. On the basis of your Wisdom, you choose what to do and what not to do. Because of the difference in the Wisdom and Action by people; Value Creation and Development varies in Countries to Countries.
Harish Chawla speaks on topics related to VALUE CREATION, Value in use, Human Capital, Global Approach, Market Leadership, Benevolence in Business and Happiness in the Society with an objective to create a Knowledge Society, Caring Society and a Sustainable Society.
Harish Chawla
SpeakIn Expert Speaker
or Call 9272182303 Email : harishchawla@companionglobal.in